Deca koja pohađaju vrtić imaju više prilika za razvoj svojih socijalnih, emocionalnih, kognitivnih i fizičkih sposobnosti nego deca koja ostaju kod kuće ili su pod nadzorom roditelja ili drugih članova porodice. Vrtići pružaju strukturirane aktivnosti i igre koje podstiču razvoj i učenje kod dece. Deca takođe imaju priliku da razviju socijalne veštine radeći i igrajući se sa drugom decom.
Ukoliko se deca počnu uključivati u vrtić od ranog uzrasta, ona će imati više vremena da se naviknu na grupno okruženje i da razviju veštine koje su im potrebne za uspešno pohađanje škole. Pored toga, rano uključivanje u vrtić može pomoći roditeljima da se vrate na posao ili da se posvete drugim aktivnostima, što im može pomoći da budu uspešniji u svom poslu i da se osećaju više ispunjenim.
Ukupno, pohađanje vrtića od ranog uzrasta može imati mnogo pozitivnih efekata na razvoj i napredak dece. Međutim, treba imati u vidu da je važno da vrtić bude kvalitetan i da pruža dobre uslove za razvoj i učenje dece.